Heb je een klacht?
De medewerkers van de GGD Rotterdam-Rijnmond proberen je zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Dan kun je ons een klacht sturen. We horen je feedback graag, zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren als dat mogelijk en nodig is.
Niet tevreden? Vertel het ons!
Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening of onze medewerkers. Misschien heb je in de wachtkamer of aan het loket lang moeten wachten. Heb je het gevoel dat je niet voldoende informatie krijgt. Of misschien vind je dat je niet netjes bent behandeld.
Als dat zo is, laat het ons dan weten. Met jouw reactie kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.
Wat kan ik doen?
Een klacht kan je op verschillende manieren indienen. Dat kan via een e-mail, de post of het online klachtenformulier.
Een klacht kan je mailen aan GGD_mbklachtenbemiddelingMO@rotterdam.nl. Link opent een externe pagina.
Geef altijd de volgende gegevens door. Anders kunnen wij je klacht niet behandelen:
- Voor- en achternaam van jezelf
- Complete adresgegevens
- Telefoonnummer
- Naam van de medewerker over wie de klacht gaat (als je dit weet)
- Het team waar je klacht over gaat:
- Centrum Seksuele Gezondheid
- Reizigerszorg
- REC TBC
- Toezicht Kinderopvang.
- Omschrijving van je klacht
- De datum waarop je klacht ontstond
- Patiëntnummer (als je dat hebt)
Je kunt je klacht met de post sturen aan:
GGD Rotterdam-Rijnmond t.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 70032
3000 LP Rotterdam
Geef altijd de volgende gegevens door. Anders kunnen wij je klacht niet behandelen:
- Voor- en achternaam van jezelf
- Complete adresgegevens
- Telefoonnummer
- Naam van de medewerker over wie de klacht gaat (als je dit weet)
- Het team waar je klacht over gaat:
- Centrum Seksuele Gezondheid
- Reizigerszorg
- REC TBC
- Toezicht Kinderopvang.
- Omschrijving van je klacht
- De datum waarop je klacht ontstond
- Patiëntnummer (als je dat hebt)
Wat doen wij met je klacht?
- Wij doen onze best om binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging te sturen.
- Binnen een week na de ontvangstbevestiging neemt de klachtenbemiddelaar contact met je op. Je kunt gebeld worden, maar het kan ook zijn dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek. In dat gesprek kun je nog eens duidelijk vertellen wat er aan de hand is.
- We zoeken naar een oplossing. En we laten je in ieder geval weten wat wij met je klacht doen. Als het nodig is, passen wij onze manier van werken aan. Zo hebben ook anderen voordeel van jouw klacht.
Vind je het lastig om je klacht goed te omschrijven? Dan kan de klachtenfunctionaris je daarbij helpen. Neem in dat geval contact op met onderstaande klachtencoördinatoren.
- Peter Scholte, 06 109 39 466
- Diane Seinstra, 06 523 86 727
Nee. Wij staan je graag persoonlijk te woord. Anonieme klachten nemen wij daarom niet in behandeling. Je klacht wordt wel altijd vertrouwelijk behandeld.
Ben je niet tevreden over hoe we omgaan met je klacht, dan kun je dit aangeven bij de Ombudsman Rotterdam-Rijnmond of bij de geschillencommissie Publiek gezondheid. Je kunt zelf kiezen waar je dit aangeeft, maar je kunt het niet bij beide tegelijkertijd doen.
Ombudsman Rotterdam-Rijnmond
De Ombudsman Rotterdam-Rijnmond (ORR) behandelt klachten van burgers, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Deze klachten kunnen gaan over de diensten, ambtenaren of bestuurders van de gemeente Rotterdam. De ORR werkt onafhankelijk en onpartijdig.
Neem contact op met de ORR
- 0800 08 02
Maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9.00 tot 16.00 uur
Dit kan anoniem - info@orr.nl
Kijk voor meer informatie op de website van Ombudsman Rotterdam-Rijnmond. Link opent een externe pagina.
Kosten
Het kost niks om je klacht bij de Ombudsman Rotterdam-Rijnmond in te dienen.
Geschillencommissie Publieke Gezondheid
De geschillencommissie luistert naar beide. Ze luisteren naar jouw klacht en luisteren naar het verhaal van de GGD. Tijdens een zitting van de geschillencommissie kun je je klacht verder toelichten. Daarna doet de geschillencommissie een uitspraak over je klacht. De GGD moet zich neerleggen bij deze uitspraak.
Neem contact op met de geschillencommissie
- 070 – 310 53 10
Maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9.00 tot 16.00 uur - Contactformulier. Link opent een externe pagina
Kijk voor meer informatie op de website van de geschillencommissie. Link opent een externe pagina.
Kosten
Het kost € 52,50 om je klacht bij de geschillencommissie in te dienen. Als de geschillencommissie je gelijk geeft, krijg je dit bedrag terug.
Woo is de afkorting voor Wet open overheid. Deze wet regelt het recht op informatie over bijna alles wat de overheid doet. Dat geldt dus ook voor de GGD Rotterdam-Rijnmond. Onze GGD is onderdeel van de organisatie van de gemeente Rotterdam. Veel informatie staat al op de website van de GGD Rotterdam-Rijnmond. Of op die van de gemeente Rotterdam of de website open.overheid.nl. Link opent een externe pagina.
Vind je toch niet wat je zoekt? Neem dan contact op via telefoonnummer 14 010 of raadpleeg de Woo-index. Link opent een externe pagina. Deze index biedt een overzicht van alle websites en webpagina’s waarop de GGD Rotterdam-Rijnmond informatie actief openbaar maakt.
Is de informatie die je zoekt nog niet openbaar? Dan kun je de gemeente vragen of deze de informatie openbaar kan maken via een Woo-verzoek. Dat kan via Woo-verzoek | Rotterdam.nl. Link opent een externe pagina. Na je verzoek kijkt de gemeente of zij de informatie openbaar kan maken. Wanneer de gemeente besluit dat dit kan, is deze informatie voor iedereen in te zien. Sommige informatie mag niet bekend worden. Bijvoorbeeld om iemands privacy te beschermen. Of voor de openbare veiligheid.